Bartzelonan ematen den arazo hau eskala handiago baten
ematen den fenomeno bat da. Globalizazioari esker bidaiatzea jarduera arraro
bat izatetik, ohikoa den zerbaiten bihurtu da. Halan eta guztiz ere hau ez da
errudun bakarra, errudun nagusia turismoaren izaera da.
Bidai agentzien pakete nagusien ondorioz, bidaiatzea
argazkiak ateratzea da eta honek ingurua suntzitzen du. Turismoaren gorakadak
gune turistikoen inguruko komertzioetan eragin zuzena du, turismoak diru asko
eta modu errazean sortzen baitu. Honek garai baten herrikoiak ziren guneak souvenir
supermerkatu erraldoi bihurtzen ditu, bertakoen beharrak alde batera utziz.
Bideoan agertzen den bezala, motor ekonomiko hau
erabiltzea beharra dago eta turismoaren eta herritarren arteko elkarlana
sustatzea. Hau da Bragança proiektuaren helburua, turismo tradizionala alde
batera ustea eta elkar ekintza bat planteatzea. Honek lekua eraldatuko luke eta
bere jarrera herrikoa eraldatuko badu ere, beti mantenduko da gunearen izaera.
´
Turismoak herriak alda ditzake, horregatik arazo hau
kontrola beharra dago, Bartzelonan ematen den hau beste hiriburu askotara
hedatzen ari da, ez bakarrik gure inguruan.
Erlijioak badu baita eragin handia, peregrinazio gune handietan aldaketa
berdina ematen da. Monumentu nagusi hauen ingurua dendez beteta dago eta
helburu bakarra erlijiotasunari etekin handiena ateratzea.
Bideoan Venecia aipatzen da adibiderik nagusiena
bezala, izan ere hiriak jasan dezakeen baino turismo gehiago jasotzen du. Honek
hiria, Venecia turistikotik kanpo kokatzea ekarri du eta denok ezagutzen dugun
Venecia parke tematiko baten bihurtzea. Saila izango da egoera honi buelta
ematea baina bertako gobernuak turismo agentzia ezberdinen bitartez egoera aldatzea
bilatzen du.
